חדשות 24.10.2017

קנאביס רפואי יכול לסייע לילדים חולי סרטן אך יש להשתמש בו במשנה זהירות

רכיב ה-THC מסייע ביותר בשיפור תופעות לוואי של בחילות והקאות אצל ילדים המטופלים בכימותרפיה. רכיב ה-CBD נמצא כמקל על התקפים אפילפטיים

קנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)
קנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית שהתפרסם אתמול (שני) בכתב העת המדעי Pediatrics, קבע כי קנבינואידים, המולקולות הפעילות הנמצאות בקנאביס רפואי, יכולים לסייע בהתמודדות עם בחילות והקאות בעקבות טיפולי כימותרפיה אצל ילדים ומתבגרים חולי סרטן. המחקר מצא כי הקנאביס הרפואי יעיל בטיפול בהתקפים ובתופעת הלוואי של הבחילות עקב טיפולי הכימותרפיה.

החוקרים מאוניברסיטת הרווארד ביצעו מטה-אנליזה של  22 מחקרים רלוונטיים בנוגע לשימוש בקנאביס רפואי על ידי ילדים ומתבגרים. בסיכום הממצאים התגלה כי מבין כל רכיבי הקנאביס הרפואי, רכיב ה-THC מסייע ביותר בשיפור תופעות לוואי של בחילות והקאות אצל ילדים חולים המטופלים בכימותרפיה. רכיב אחר, המצוי גם הוא בקנאביס רפואי ונקרא CBD, נמצא כמקל על התקפים אפילפטיים.

למרות הממצאים האופטימיים, החוקרים מדגישים כי יש לבצע מחקרים נוספים לבדיקת היעילות בקנאביס רפואי על ידי ילדים ומתבגרים וכי יש להשתמש בו במשנה זהירות בשל הסיכון המוגבר לפגיעות מוחיות.

המחקר תורגם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן.

מקור:

  http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2017/10/19/peds.2017-1818?

נושאים קשורים:  THC,  כימותרפיה בילדים,  קנאביס
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו