RSV 23.10.2018

RSV בקרב תינוקות בריאים שנולדו במועד

רמת הנוגדן בדם לחלבון של הנגיף והקשר לחומרת המחלה בתינוקות שנולדו במועד ונדבקו בנגיף הנשימתי הסינציאלי

מחקר בהשתתפות כ-140 תינוקות בריאים שנולדו במועד ונדבקו בנגיף הנשימתי הסינציאלי (RSV) מצא כי אין קשר בין הנטל הנגיפי לחומרת המחלה, אך רמת הנוגדן בדם לחלבון של הנגיף קשורה לחומרת המחלה ועשויה לעכב את הופעתה.

נוגדן בדם ונטל נגיפי שמקורם באם נחשבים כבעלי השפעה על חומרת המחלה בעת זיהום ראשוני עם הנגיף הנשימתי הסינציאלי (respiratory syncytial virus - RSV). כחלק ממחקר AsPIRES על הפתוגנזה של RSV, החוקרים קישרו בין ריכוזים שונים של נוגדן בדם והנטל הנגיפי לבין חומרת המחלה.

טיטרציות מנטרלות בנסיוב ו-IgG לחלבונים F,יGa ו-Gb של RSV, אזור CX3C של G והנטל הנגיפי באף נמדדו בקרב 139 תינוקות שהיו בריאים ונולדו במועד אשר סבלו מזיהום ראשוני עם RSV והמדידות נקשרו לחומרת המחלה.

ניתוח של משתנה יחיד הראה כי אין קשר בין מדידות הנוגדן בדם לחומרת המחלה. עם זאת, מודל רב-משתנים שתוקנן לגיל בזמן הזיהום מצא ירידה מובהקת של 0.56 בציון החומרה עבור כל הכפלה של ריכוז הנוגדן לחלבון F של RSV. יתרון הנוגדן היה גדול ביותר בקרב תינוקות עד גיל חודשיים. כמו כן, טיטור הנוגדן בעת הלידה נקשר לגיל בעת הזיהום, ממצא אשר מציע כי טיטרציה גבוהה של הנוגדן מעכבת את הזיהום. הנטל הנגיפי לא השתנה לפי חומרת המחלה.

ממצאים אלה תומכים ברעיון של חיסון האם על ידי מתן זריקת חיסון נגד RSV במהלך ההיריון כאסטרטגיה להפחתת נטל הזיהום עם RSV בקרב תינוקות בריאים שנולדו במועד שנחשפים ל-RSV בחורף הראשון לחייהם.

מקור:

Edward E Walsh Lu Wang Ann R Falsey Xing Qiu Anthony CorbettJeanne Holden-Wiltse Thomas J Mariani David J Topham Mary T Caserta. Virus–specific aNtibody, Viral Load and Disease Severity in Respiratory Syncytial Virus Infection. The Journal of Infectious Diseases, jiy106, https://doi.org/10.1093/infdis/jiy106

נושאים קשורים:  נטל נגיפי,  נוגדנים בדם,  נגיף נשימתי סינציאלי,  RSV,  מחקר AsPIRES,  חלבון F,  חיסון בהריון,  זיהום נשימתי,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו