מחלה ראומטולוגית של הילדות 17.12.2019

נויטרופניה במהלך טיפול ב-Tocilizumab לא קשורה בסיכון לזיהום ב-JIA

מטופלים שסבלו ממחלה ראומטולוגית של הילדות (JIA) וטופלו ב–Tocilizumab חוו ירידה חולפת בספירת הנויטרופילים שלא היתה קשורה בעלייה במספר הזיהומים

נויטורפילים בדם. אילוסטרציה

מטרת המחקר היתה לקבוע האם נויטרופניה קשורה בסיכון מוגבר לזיהומים במטופלים עם Systemic Juvenile Idiopathic Arthritis - sJIA ו-Polyarticular Course Juvenile Idiopathic Arthritis - pcJIA שטופלו ב-Tocilizumab.

במחקר נאסף מידע עד שבוע 104 משני מחקרי שלב III של טיפול תוך ורידי ב-Tocilizumab ב-112 חולי sJIA וב-188 חולי pcJIA. המידע קבוץ יחדיו. בכל מטופל נאסף מידע לגבי הרעילות הכי נפוצה וכמות הנויטרופילים הכי נמוכה שתועדה. קשר בין מאפייני המטופלים וספירת הנויטורפילים הכי נמוכה נבדק בעזרת אנליזה לרגרסיה. בנוסף, החוקרים השוו שיעורי זיהומים וזיהומים חמורים ל-100 שנות מטופל בתקופות הקשורות בספירת נויטרופילים בדרגה 1/2 בהשוואה לספירות בדרגה 3/4 והושוו לשיעורי הזיהום במטופלים עם ספירה תקינה.

ספירת הנויטרופילים ירדה עד לדרגה 3 או 4 ב-25.0% וב-5.9% מהמטופלים הסובלים מ-sJIA ו-pcJIA בהתאם. הירידה בספירה הייתה חולפת. גיל צעיר (p=0.047) ושימוש ב-Methotrexate היה קשור באופן חיובי לנויטרופניה ((p=0.012) במטופלים עם sJIA אבל לא במטופלים עם pcJIA.

שיעור הזיהומים החמורים (10.9 ל-100 שנות אדם) במטופלים עם sJIA נטה להיות יותר גבוה בהשוואה למטופלים עם pcJIA - שיעור שעמד על 5.2 ל-100 שנות אדם. לא היתה עלייה בשיעור הזיהומים החמורים והלא חמורים במהלך תקופות הנויטרופניה באף אחד מהמחקרים.

מקור: 

Pardeo M. et al (2019). The Journal of Rheumatology September 2019, 46 (9) 1117-1126;

נושאים קשורים:  מחקר עוקבה,  נויטרופניה,  זיהומים,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו