נגיף הקורונה 20.04.2021

האם COVID-19 משפיע על מטופלי נוירומיאליטיס אופטיקה?

במחקר נבחנה השפעת נגיף הקורונה והמגיפה על מטופלים עם הפרעות על הספקטרום של נוירומיאליטיס אופטיקה

נוירומיאליטיס אופטיקה (NMOSD). אילוסטרציה

הפרעות על הספקטרום של נוירומיאליטיס אופטיקה (NMOSD) הינן הפרעות נוירו-דלקתית במערכת העצבים המרכזית, המתווכת על ידי הנוגדן הפתוגני aquaporin-4י(AQP4-IgG). הטיפול הנוכחי כולל שימוש ארוך טווח בטיפולים אימונו-מודולרים, מה שמוביל לעלייה בשיעור הזיהומים בקרב אוכלוסיה זו.

במחקר זה החוקרים בחנו כיצד COVID-19 משפיעה על חולי NMOSD בהיבט פעילות המחלה. במחקר בוצע שימוש בשאלון בן 15 נקודות ב-33 משתתפים המתגוררים בצפון קליפורניה עם NMOSD, טרשת נפוצה והפרעות קשורות אחרות.

תוצאות המחקר הדגימו שאף על פי שאף אחד מהמשתתפים לא אובחן כחולה ב-COVID-19, נמצא כי שני משתתפים עם NMOSD חוו הופעה חדשה של תסמינים נוירולוגיים ושניים חוו החמרה בתסמינים נוירולוגיים קודמים - מה שמצביע על השפעה אפשרית של לחץ הקשור במגיפה על הפרעה אוטואימונית זו של מערכת העצבים המרכזית.

מקור: 

Tomczak A. et al. (2020), Multiple Sclerosis and Related Disorders In Press

נושאים קשורים:  Covid-19,  הפרעת הספקטרום נוירומיאליטיס אופטיקה,  מגיפה,  זיהום,  מערכת העצבים המרכזית,  מחקרים,  נגיף הקורונה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו