אלרגיה למזון 23.08.2021

הערכת התמודדות יומיומית של מתבגרים עם אלרגיה למזון

כיום אין דרכים שיטתיות להערכת התמודדות התנהגותית עם אלרגיה למזון כדי למנוע תגובה אלרגית. מטרת המחקר היתה לאפיין את התמודדות זו על סמך דיווח מתבגרים ולזהות גורמים רלוונטיים

תגובות אלרגיות חמורות למזון יכולות להוות מצב מסכן חיים או קטלני והינן קיימות אצל עד ל-40% מהילדים עם אלרגיה למזון, כאשר מתבגרים נמצאים בסיכון מוגבר. כיום, אין דרכים שיטתיות להעריך התמודדות התנהגותית עם אלרגיה למזון אשר יכולות למנוע תגובה אלרגית. מטרת המחקר היתה לאפיין את ההתמודדות ההתנהגותית עם אלרגיה למזון על סמך דיווח מתבגרים ולזהות גורמים רלוונטיים.

במסגרת המחקר, מתבגרים בגילאי 10 עד 14 שנים עם אלרגיה למזון מתווכת אימונוגלובולין-E ענו על סקר ה-Food Allergy Management 24-Hour Recall במסגרת ראיון. המשתתפים ענו על שאלות בנוגע לכל מזון אשר אכלו ביום שחלף ובנוגע להתנהגויות הקשורות להתמודדות אישית עם אלרגיה למזון.

במחקר השתתפו 101 מתבגרים בגיל ממוצע 11.8 שנים. תוצאות המחקר הראו כי מרבית הארוחות והחטיפים (76%) נאכלו בפיקוח מבוגר. כמו כן, מזרקי אפינפרין להזרקה עצמית (EAIs) היו זמינים במסגרת הרוב המוחלט של הארוחות לסוגיהן (93%). כמעט כל המזון היה מזון אשר נאכל בעבר (95%) וזוהה כנטול אלרגנים (92%).

בנוסף, ב-35% מהפעמים, ניסיון העבר עם מזון היווה את הדרך היחידה לוודא את בטיחותו. גילו של הילד, מספר האלרגיות למזון והזמן שחלף מאז שקרתה תגובה אלרגית לא היו קשורים להתנהגויות של התמודדות אישית. החוקרים ציינו כי זמינות EAI  ומעבר על מרכיבים היו שכיחים ביותר בבית ובבית הספר, ופיקוח מבוגר היה שכיח פחות בארוחות בבית.

החוקרים סיכמו כי מתבגרים דיווחו על כך ש-EAIs היו זמינים לעיתים קרובות, אך הם עדיין הסתמכו על נסיון העבר על מנת לקבוע את בטיחות המזון בטרם אכלו אותו.

מקור:

Linda Herbert et. al (2021) Annals of Allergy, Asthma & Immunology DOI: https://doi.org/10.1016/j.anai.2021.03.002

נושאים קשורים:  אלרגיה למזון,  מתבגרים,  התמודדות אישית,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו